Medewerker Customer Support (M/V)

Medewerker Customer Support (M/V)

Wij zijn Weidmüller

Als ervaren experts ondersteunen wij onze klanten en partners over de hele wereld met producten, oplossingen en services in de industriële omgeving van stroom, signaal en data. De internationale ondernemingsgroep en tevens familiebedrijf Weidmüller beschikt over 6 fabrieken, 31 verkoopkantoren en 60 vertegenwoordigingen met ca. 4900 medewerkers over de hele wereld.

Onze medewerkers en hun vakbekwaamheid zijn onze kracht. We zijn een hecht team, we ondersteunen elkaar en zijn er voor elkaar. Of we nou thuiswerken of op locatie, we staan altijd met elkaar in verbinding. Teamspirit en het samen bereiken van onze doelen is uiterst belangrijk voor ons. Omdat we alleen sterk zijn als we allemaal dezelfde kant op gaan. Onze medewerkers zijn de grootste troef van ons bedrijf.

Voor ons kantoor in Nossegem zoeken wij:

Binnen onze Benelux organisatie zoeken wij een enthousiaste en proactieve Customer Support Medewerker die een hectische dag als uitdaging ziet! Heb jij affiniteit met techniek? Ben je servicegericht en zet je altijd een stap extra voor de klant? Maar vind jij het ook belangrijk om jezelf te blijven ontwikkelen? Dan is deze afwisselende baan iets voor jou!

Taken en verantwoordelijkheden

  • Product en applicatie ondersteuning bieden aan de Field Sales Engineers
  • Product en applicatie ondersteuning bieden aan de klant per telefoon en mail
  • Proactief in vraagstelling en antwoorden om klant optimaal van dienst te zijn
  • Offertes calculeren en uitwerken volgens de offerte procedure en deze per mail bevestigen
  • Stimuleren van de groei van afzet/ omzet (cross selling)
  • Afstemmen met Teamleader Customer Support over afwijkende zaken
  • Klantcontacten registreren in CRM en up to date houden voor top 100 klanten in samenspraak met Field Sales
  • Actief ondersteunen Marketingacties
  • Technische reclamaties invoeren en opvolgen
  • Productsamples verzorgen
  • Product omzettingslijsten maken met minimale inspanning maximaal resultaat
  • Verantwoordelijk voor communicatie met de Afdeling Sales Support in Duitsland en andere leveranciers volgens de communicatie procedure
  • Verantwoordelijk voor kennisbehoud en FAQ
  • Productkennis opbouwen en onderhouden m.b.t. gehele productenpakket door bijwonen van productpresentaties en (online) trainingen volgens de opleiding matrix
  • T.z.t. specialist op specifiek productgroep niveau

Functie-eisen

  • HTO (hoger technisch onderwijs) werk- en denk niveau bij voorkeur een Bachelor Elektronica/Elektriciteit/Automatisering of relevante werkervaring
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in de Nederlandse, Engelse en Franse taal.
  • Ervaring met ERP, CRM software en Microsoft Office pakket

Beoordelingscriteria:

  • Aanpassingsvermogen
  • Uitdrukkingsvaardigheid
  • Accuraat en nauwgezet
  • Zelfstandig
  • Punctueel
  • Integer
  • Creatief
  • Flexibel gedrag
  • Pro Actief
  • Overtuigingskracht
  • Samenwerken
  • Stressbestendig en besluitvaardig
  • Probleem analytisch en luisteren

Wat bieden wij?

Wanneer je bij ons komt werken krijg je een uitdagende baan in een stimulerende werkomgeving. Naast een prima salaris bieden wij uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals:

  • 20 + 12 verlofdagen
  • Variabele beloning + 13de maand
  • Wij bieden veel vrijheid en zelfstandigheid en volop opleidings- en doorgroeimogelijkheden door middel van coaching en SAP SuccesFactors
  • Max. twee thuiswerkdagen met vergoeding
  • Heel leuke bedrijfsuitjes + een jaarlijks kerstfeest

Ben jij ons nieuwe teamlid op de afdeling Customer Support?

Mail dan jouw sollicitatiebrief met cv en motivatie naar: Sheila.bezuur@weidmueller.com We spreken je graag binnenkort!